söndag 24 januari 2010

Vecka 3

Veckorna flyger fram precis som vanligt!

I måndags hade jag min första lediga måndag. Jag har äntligen ett schema som stämmer överens med min 75%-tjänst och är lektionsfri en dag i veckan. Det betyder att helgerna känns extra långa och veckorna extra korta. Helt perfekt faktiskt! Jag njuter av sovmorgon, lite egentid, hemmafix, läsning av en god bok, balkonghäng framåt våren och lite rättning och planering. Det känns liksom inte lika jobbigt att jobba hemma vid köksbordet.

Tisdagen blev en chock eftersom jag slappat tre dagar i sträck, men jag överlevde monsterdagen ändå. Lektionerna flöt på, kopiatorn samarbetade och arbetslagsmötet gick fint.

Onsdagens enda lektion förlöpte utan större bekymmer. Eleverna fick diskutera Of Mice and Men i små grupper och vi gick sedan igenom allt i helklass. Fröken pratade mest :) Eftermiddagen spenderades hos frisören, som lyckades bota både utväxt och kluvna toppar.

Även torsdagens arbetsdag gick bra. Jag skrev ihop ett prov på Steinbecks mästerverk som jag skulle plåga eleverna med dagen därpå. Kvällen spenderades med Josse och Seth. Mycket trevligt!

I fredags var det provdags för kidsen. Fröken hann rätta lite under tiden, när jag inte behövde svara på frågor, förtydliga, motivera och sätta igång eleverna. Dagens lunch bestod av pannkakor. Mums.

Lördag innebar städning, fika med kära vänner, bakning och långkok.

Efter en härlig sovmorgon idag söndag så har jag idag tagit hand om min sjuke man (en helt vanlig förkylning men man blir visst väldans hjälplös...) och fikat med Josse och hennes man Seth. Nu är det snart dags för matlagning igen och ikväll bjuds det på järpar. Till det serveras nog ett avsnitt av Big Love eller en film.

1 kommentar:

Jennie sa...

Vad härligt att få följa med en vecka i ditt liv...nu börjar Miaabstinensen göra sig otroligt påmind faktiskt