torsdag 28 januari 2010

HT vs. VT

Vårterminen so far har redan genererat i fler inlägg än jag hann på hela hösten typ. Det måste betyda att:

-jag har blivit lite varm i kläderna och därmed inte behöver vara lärare 24/7
-jag jobbar mina 75% och inte mer än så
-har mycket tid att slå ihjäl

Nä jag vet inte :) Men hur som helst, jag njuter just nu av en kompetensutvecklingsdag som det så tjusigt heter. Min snälla rektor gav grönt kort till att jag fick genomgå denna utveckling hemma, dels pga av bussresorna och dels att jag såg halvt död ut på jobbet igår. Alltid kul att höra kommentarer som: Oj, du skulle nog inte kommit till jobbet idag! Det var hemskt vad sjuk du ser ut! Du ser väldigt trött ut! Så nu sitter jag och förkovrar mig i det här med antiken. Jag har stora planer på att go high tech och ska köra introduktion till litteraturhistorian och antiken med en... håll i er: POWER POINT! Fräsigt va?! Dock tar det lite tid innan själva presentationen är redo, eftersom jag just nu skriver ihop själva texten och läser in mig på läroboken, så att jag vet vad de små liven ska lära sig. I övrigt bjuder denna utvecklande dag på planering av engelska A (texter som ska läsas, glosor som ska läras och uppgifter som ska göras) och rättning av prov. Till detta serveras mjukiskläder och lite kaffe.

2 kommentarer:

Jennie sa...

Hej hej...vad mysigt och det låter spännande med POWERPOINT det är ju så high-tech :-)

anna sa...

Du är grym!