onsdag 30 september 2009

Dagens happening




När det bara var minuter kvar av engelsklektionen så gick brandalarmet. Jag blev eld och lågor (pun intended) och tyckte det hela var mycket spännande. Jag försökte lugna ner eleverna genom att skrika TA DET LUGNT INGEN PANIK VI GÅR UT ALLA PÅ EN GÅNG. Väl ute i kylan på fotbollsplanen räknade jag in alla små liven. Tyvärr saknades ingen, nä jag skojar... Eftersom vi arbetat med progressiv form av verb så tog jag tillfället i akt att fortsätta på temat. We are waiting (pågår just nu). We were working with grammar when the alarm went off (pågick vid tillfället, då något annat inträffade). Detta kommer nu vara det stående exemplet. Jag är så jäkla pedagogisk alltså... Brandalarmet kom som en skänk från ovan.

I övrigt har dagen bjudit på tjejfika hos Josefine, matlagning och en kväll alldeles allena. Henke har jobbkris då de håller på att förbereda inför en modemässa i Paris som Cooee ska ställa ut på. Självklart lyckas lasern gå sönder dessa sista dagar så det är busy busy som gäller. Jag ska nu äta lite nylagad lasagne, kolla på IDOL och kanske rätta lite läxförhör. Kidsen har börjat fråga efter dem... :)

4 kommentarer:

maria sa...

en pedagog som som inte faller för lite eldsvåda!

sophie sa...

jag kan se dig gumman springa runt som en skollad råtta och skrika -INGEN PANIK!!! ALLA GÅR LUGNT OCH SANSAT... ja alla utom du så klart... älskar dig gumman. ha det gott kram

Jennie sa...

oj oj oj du som är en sån lugn och harmonisk person

anna sa...

Fruktansvärt pedagogiskt!! Du är ett praktexempel ;)