fredag 2 oktober 2009

Ett två tre du är skyldig mig en glass vi kommer på samma kalas


Igår hände ytterligare en rolig grej. Jag och en elev råkade säga Will Smith samtidigt (bara det är ju lite kul!), varpå vi såklart sa smurf samtidigt. Då spelade jag esset i rockärmen och sa Ett två tre du är skyldig mig en glass vi kommer på samma kalas, som jag lärt mig som liten. Eleven undrade nu vad han skulle säga, men som regeln lyder så var det ju bara att konstatera att han nu var skyldig mig en glass. En stund senare skickade jag ut kidsen på en bensträckare på fem minuter. När dessa minuter gått kommer killen inspringandes och slänger en piggelin på katedern. Gissa om jag garvade?!! Till historien hör även att den närmaste affären där man kan köpa glass ligger några hundra meter från skolan, så han hade verkligen kämpat för att betala av sin skuld. Lektionen avslutades med grammatikgenomgång som stundtals var lite sluddrig, eftersom fröken hade munnen full med glass.

I love my job!

4 kommentarer:

maria sa...

härligt att du ha det så härligt på jobbet!!

Jennie sa...

Åh vad härligt jag e såååå avundsjuk

anna sa...

Sött!! :)

sophie sa...

vilken kille!!! vid sådana tillfällen måste man ju bara tycka om dem...