lördag 19 september 2009

Ledig lördag



Efter fredagsmys är det nu äntligen en ledig lördag. Efter många timmar hemifrån i veckan ska jag nu spendera dagen hemma. Jag kör housewife-stil i mjukiskläder, knut på huvudet och stora planer på allt som ska klaras av. Henke ska iväg och jobba och jag ska under tiden hinna greja med tvätt, stryka lite grejer som varit torrt i mååånnga dagar, plocka i ordning bland papper och annat bös, byta sängkläder, vattna blommor inne och på balkongen. Planerar även lite rättning och läsning. Känner även att man borde gå ut och samla lite sköna höstsolstrålar. Härligt med ljus!

Trots många timmars jobb har denna veckan även innehållit några trevliga överraskningar:
- Jag klarade med största sannolikhet tandläkarundersökningen (det var en grej som tandläkaren skulle kolla upp, men ännu har jag inte hört någonting)
- Jag behövde bara betala 85kr för undersökning och behandling av tandhygienisten eftersom jag hade pengar innestånde på nåt sätt
- Jag hittade en hundralapp i mina byxor igår
- Stövlarna som jag spanat in och tänkt på i flera veckor fanns kvar i min storlek. Sista paret! Då måste det ändå vara meningen... Att de sedan är en näst intill exakta kopior av Acnes Pistols, men 2000 kronor billigare gör att jag är mer än nöjd

2 kommentarer:

anna sa...

Fröken Rosén har flyt!!

Jennie sa...

yeay baby! Nu e jag trött på att sakna dig. hade känts bättre om vi hade en date inbokad även om den är ett år fram i tiden. Slå mig en pling snart babes