söndag 27 september 2009

I bakartagen


Här pågår bakning för fullt. Kanelbullar och chokladbollar. Min frys har varit skrämmande tom den senaste tiden, vilket inte direkt inbjuder till spontanfika. Men nu känner jag mig laddad igen. Bullarna är inne på sista jäsningen och ugnen är snart varm. Sedan är det dags att sätta på en kopp kaffe och helgen är gjord... I övrigt har dagen gått åt till diverse fix. Jag har plockat undan, handlat, hämtat höststövlar och jacka nere i förrådet, tvättat upp en klänning mm. Jag hade tänkt beta av lite rättning också, men vi får se hur det går med den saken. Lärdomen såhär långt är att inte alltid ha skriftligt förhör, för oj oj oj vad det plockar på med papper! Jag har dock en skrämseltaktik just nu så att kidsen fattar att man måste göra läxan :) Så om ett tag blir det lite lugnare på den fronten. Nähä, nu är det dags att grädda...

2 kommentarer:

Jennie sa...

Tell me about the skrämseltaktik

anna sa...

Vår frys är fullproppad också! Man får passa på när man har inspiration så det finns frukost andra dagar när man inte är lika baksugen...

För övrigt tror jag att skrämseltaktik är bra! Det är lika bra att kidsen vänjer sig vid att ta fröken Mia på allvar :D