tisdag 5 juli 2011

Dagens fundering...


Ska jag dricka kaffe nu eller ska jag vänta och se om jag hinner somna en stund med lillan och ta en kopp för att vakna till efteråt...? Svåra beslut så här på en tisdag. Efter dagens BVC-besök tog vi en promenad och nu ligger hon fortfarande och sover i sin vagn. Tror dock det är dags för lite käk inom en mycket snar framtid och därefter kan det mycket väl vankas vila... Jag har börjat ana ett visst mönster hos mig själv: jag har blivit sjukligt fixerad på två saker - kaffe och sömn. Mycket av min vakna tid går åt till att längta efter nästa kopp alternativt nästa tillfälle att vila. Idag längtar jag extra mycket efter fikapausen, eftersom jag tänkte pimpa min kopp med lite fruktsallad och glass.

Annars då?
Min dotter är väldigt modern och har redan börjat blogga. Kolla in den om ni vill!

I morgon får vi en lunchgäst! Tant Maria kommer och hälsar på och tar med sig smörgåstårta!

På fredag kommer fina Jennie och hälsar på! Längtar!

Fick ett paket på posten som innehöll en massa fina plagg till Kitty, som mina kollegor köpt. Otroligt att så många tänker på lilla fina K!

Plöjer ljudböcker som aldrig förr... Bästa sällskapet när man maratonammar! Just nu är vi i slutspurten av Berättelse om herr Roos av Nesser. Både jag och lillan njuter av författarens röst.

Nästa vecka går H på semester! Härligt att vara lediga hela familjen igen :)

Inga kommentarer: