torsdag 30 juni 2011

Enhandslunch

Lillan vaken från 10-tiden fram tills nu. Vill inte sova utan bara äta tills hon kräks... Äntligen kan mamman få i sig lite lunch, som intas med en hand, då den andra rullar vagnen fram och tillbaka, fram och tillbaka... Hade såklart varit bäst med en promenad ute, men återigen ser jag ut som kom-och-hjälp... Tur att ingen ser mig :) (Tänkte nyss samma tanke när jag fick en snilleblixt och förenade nytta med nöje genom att utföra utfall med vagn. Bäst att ta tag i träningen när man kan... Hihi) Nu när hon äntligen sover ska jag försöka hinna duscha, baka en paj till kvällens gäster, betala räkningar, plocka undan... Apropå det där med tid så har jag inte ens hunnit lägga in foton på datorn, så inläggen är bildfria än så länge. Vill så fort som möjligt fota och visa er den finaste presenten som Kitty fått av tant Anna H - en egenhändigt stickad kofta som bara är så otroligt fin. Tack Anna! Vi blev alldeles överraskade och rörda över att du knåpat ihop den på egen hand :)

OK, då börjar jag racet... Wish me luck!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Åhå lilla sötnos! Det är ju faktiskt ok att lillan tränar upp sin operastämma ibland med medan mamma får käka eller duscha med halva kroppen utanför.

Jag är så enormt sugen på att komma upp bara en dag med massa god mat till dig och se till att du kan både duscha och (hör och häpna)kanske tom måla naglarna. Julia och R lämnar jag hemma! Och du bheöver inte förbereda någontong, lägenheten får gärna se ut som ett bombnedslag (hade faktiskt varit lite trevligt att se :-)) och jag tar med både lunch och middag och ne jävla massa fikabröd!!!!

Orkar du så messa förslag på dagar, om du vill ta det lungt ett tag och återkomma senare så säg det med. Jag har varit i din sits, ibland stängde jag av telefonen för jag orkade bara inte prata :-) I get you!

Puss och Kram så länge!

anna sa...

Åh vad kul att höra att posten sköter sitt jobb iaf :) Tant Anna stickar massor just nu och koftor i minimänniskasize är mkt bra att öva på!

Jag är helt med Jennie, jag skulle kunna massera ena foten till exempel. Och göra scones! Kanske nån gång i sommar eller till hösten så jag kan pumpa dig på gymnasielärartips eftersom jag är rätt grön på den biten :D

Kram till mamsen!

Anonym sa...

Vilka fina vänner du har som erbjuder sig att komma och rycka in lite!=) Ta erbjudandena! Du kommer tycka att det är jobbigt de första 5 minuterna att hemmet är stökigt, du luktar spyor, håret är fett och allt är kaos - men sen övergår det till en eufori över att ha sådana fina nära som faktiskt VILL hjälpa dig lite! Ta chansen för lite ensamlyx!

maria sa...

vill komma på kitty-mys snart :)