lördag 16 juli 2011

En liten kärleksförklaring

Älskar min fina dotter så otroligt mycket! Du har bara varit hos oss i sex veckor men det känns redan som att du alltid varit här... Älskar varje del av dig. Håret som är sådär härligt yvigt och som inte vill ligga ner utan stå rakt upp... Ögon som lyser när de tittar rakt in i mina ögon. Fingrar som är så långa och fina och din lilla hand som passar så bra i min. Att hålla din hand när du somnar får mig att smälta. Din doft går inte beskriva... varm gosig bebisdoft... De små fötterna med världens vackraste tår. Varenda nagel är perfekt. Dina galna spretningar med de små tårna är bedårande. Ditt leende, som tills idag varit små stunder av omedvetna rörelser i ansiktet, men som idag gick rakt in i hjärtat på oss. Vi vill göra vad som helst för att du ska fortsätta le mot oss. Ögonen lyser och skrattgroparna tittar fram. Vilken känsla! Din hud är mjukare än allt annat jag känt. Jag kan spendera timmar med att bara klappa och känna på dig, memorera varje por. Vi förstår inte att du är vår... Var kom du ifrån? Fattar inte att du bott i min mage och levt rövare i nio månader och att du efter några timmars slit kom upp som en fuktig varm säl på min mage. Vilket ögonblick! Att se dig växa, utvecklas och må bra är nu det viktigaste för oss...

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åh så fint!!!

maria sa...

fina fina kitty!!