onsdag 18 maj 2011

Dagarna går...


Nu har redan tre dagar sprungit förbi. De har varit lagom innehållsrika. Det kändes väldigt konstigt att packa ihop allt på jobbet och lasta in i bilen. Nu ligger alla pärmar och böcker i två stora lådor i källaren och jag ska inte ta upp och glutta på väldigt lång tid. Helt wacko... Det man vanligtvis använder varje dag ska nu ligga i ide tills jag börjar jobba igen. Mötte en del elever i korridoren och de sa att de redan saknade mig. Det får man väl ändå ta som en komplimang... Kollegorna fick sig en varsin kram till och sedan sa jag hejdå till jobbet. Med tanke på att jag inte vet om jag kommer tillbaka så känns det lite som att avsluta ett kapitel i livet, men eftersom nästa kapitel är väldigt spännande så sörjer jag inte så mycket. Det bästa ligger ju framför mig!

Dagens besök hos BM gick fint, magen hade inte vuxit så mycket men verkar ändå ligga på kurvan. Min vikt och blodtryck var också bra och det lilla hjärtat slog så fint. Vi bokade in de två kommande besöken, men BM sa att det kan ju vara så att de besöken inte blir av. Då slår det ju en att det kan sätta igång när som helst... Vilken pirrande känsla!

Eftersom jag vill ha lagom många projekt varje dag så har jag idag så smått börjat packa BB-väskan, bakat småkakor, rensat ur frysen och grejat med facket, csn och försäkringar. Dock är det inte klart med allt så imorgon blir det till att ringa några samtal. Jag gillar inte att ha en massa sånt fix framför mig så det ska bli så skönt att reda ut allt... Morgondagen kommer även innehålla en fixa-ärenden-runda på stan. Oturligt nog har min foglossning kommit tillbaka i höger ben så jag ville hålla mig hemma och stilla idag. Tror att de sista veckornas stress på jobbet har påverkat fogarna lite, men jag hoppas att det ger med sig igen!

2 kommentarer:

sophie sa...

fina fina du!!!

ser fram emot att kalasa på kakor och klappa magen/gosa bäbis

maria sa...

det är spännande nu för kan ju ske nåt när som helst :)