måndag 30 maj 2011

Any day now

Nu är det knappt en och en halv vecka till beräknad födsel. Jisses... Jag känner inte att jag är så låst vid BF-datumet som jag förstått att vissa blir, men det är klart att det kanske blir lite tråkig väntan om man går mycket över tiden. Jag njuter för fullt av att vara ledig och gå hemma och såsa och greja. Idag står det lite allmän städning på schemat, men med många pauser så att man hinner återhämta sig. Längtar sååå till att få tillbaka lite flås igen. Nu blir man ju andfådd av bara lite hederlig dammtorkning. Och min rörelseförmåga, den saknar jag också! Henke skrattar åt mig när jag ska försöka komma ur sängen på ett graciöst sätt på morgnarna. Det ser mest ut som en skalbagge som hamnat på rygg... Tyngdkraften jobbar ju liksom emot en när man har 12kg som lagt sig i en klump på magen. Men snart är bulan ett minne blott och då kommer jag nog sakna den!

I övrigt bjuder nog dagen på en liten promenad nu efter lunch (tänkte utnyttja en rabattcheck på KICKS och inhandla ett somrigt nagellack som jag spanat in) och lite häng i solen på balkongen, i sällskap av någon lektyr, fruktsallad och kaffe. Inte illa va?!

2 kommentarer:

sophie sa...

det låter gött det...lite avis blir man allt... förutom 12 kg extra då :)

anna sa...

Nä jag är ju inte ALLS avundsjuk!