måndag 16 maj 2011

Dag 1

(...av många)

Idag firar jag den första dagen på min föräldraledighet. När min måndagslektion skulle börjat låg jag fortfarande i sängen - en härlig känsla! För att jag inte ska bli förslappad har jag planer för veckans tre första dagar:

Måndag: sätta sig in i det här med Försäkringskassan (känns så mycket jobbigare än vad det säkert är), klipp och sling och föräldrautbildning.

Tisdag: tur till VXÖ för att hämta hem mitt kontor (med hjälp av en stark man)

Onsdag: BM på förmiddagen och sedan träff med mamman

Jag har även diverse större och mindre projekt att greja med så jag tror inte att jag kommer få långtråkigt. Men lagom är bäst, och jag ska försöka att planera in så mycket vila det bara går innan lilla bebis kommer.

2 kommentarer:

maria sa...

nu är du lååångledig :)

Jennie sa...

Woho! Låter helt underbart vänta 5 månader så hänger jag på dig.