söndag 1 augusti 2010

Klarade mitt mål


Vi har börjat jogga lite igen. Det går tungt men ändå sakta men säkert framåt... Idag var mitt mål att orka springa hela vägen till bilen, alltså utöka rundan men några hundra meter. Och det gick! Jag var galet trött och light headed men det gick. Hoppas nu att vi håller i traditionen och försöker komma iväg och springa några gånger i veckan iaf. När regn och rusk och slask gör entré tror jag att det är svårt att ta sig ut så då får man väl söka sig till inomhusträning. Nu är det slut på slappandet...

Börjar få lite ångest för att sommarlovet snart är slut. Delvis för att det är mycket skönare att vara ledig än att jobba, men även för att man slås av tanken att tiden går alldeles för snabbt. Jag har varit ledig i drygt 6 veckor och har knappt två kvar innan allvaret börjar och jag sörjer redan att sommaren är slut. Det går lika fort varje år, om inte snabbare. Snart måste jag säga hejdå till solning på balkongen, shorts, solklänningar, sovmorgnar, båtturer, bad, fika på stranden, sand mellan tårna... Men idag är det bara 1a augusti och vi borde ha en månad kvar av sommar, men det känns inte så när man tittar ut genom fönstret. Mitt mål nu är att försöka förlänga sommaren så mycket som det går, och utnyttja helger och kvällar och suga upp all sol och värme som finns kvar. Jag ska spendera några dagar i Halmstad nu i veckan och hoppas då på härligt väder så att man kan låtsas att sommaren inte är slut på länge ännu...

Idag väntar dock innedag men vila, läsning och The Wire.

Kram

Inga kommentarer: