söndag 22 augusti 2010

Hösten är här

Idag har jag för första gången i år andats riktig höstluft. Det är en helt speciell doft och känsla... I o m att solen sken samtidigt så blev jag inte helt förskräckt, även om jag tycker att sommaren slutade lite väl abrupt. Men hösten är ganska mysig den också. Man får fokusera på det positiva: mysiga hemmakvällar, tända ljus, massvis med te och fika, förhoppningsvis ordentligt med träning, umgänge med härliga vänner...

Jag har nu jobbat i ca 1 ½ vecka. Det var lite svårt att komma igång men nu känner jag mig inne i gamet igen. Som vanligt är det en massa frågetecken och en hel del som hänger i luften, men jag är mycket nöjd med mitt jobb och mina härliga jobbarkompisar. Om man skrattar på jobbet så blir det ju så mycket lättare att stå ut med stress, problem och andra jobbigheter.... Imorgon kommer de nya ettorna och det ska bli så kul att se de små liven som ska bli mina mentorselever. Tänk vad nervösa de är nu ikväll, dagen innan de ska börja gymnasiet. Jag ser det som ett stort och viktigt uppdrag att välkomna dem till sin nya skola...

Hej så länge...

Inga kommentarer: