onsdag 11 augusti 2010

8 weeks go by quickly


Ja jisses, nu är sommarlovet slut. Idag njuter jag av min sista dag i frihet innan karusellen drar igång igen. Hoppas på lite mjukstart så hjärnan hinner ställa in sig, men jag befarar att det blir fullt ös direkt. Det är möten, planering, föreläsningar, möten med skola nummer 2 som jag ska undervisa på, nya system att sätta sig in i, överlämning av klasser som jag tar över, förberedelser inför att ta emot mentorsklassen, inläsning av material, strukturering mm. Men samtidigt känns det ganska kul att sätta igång också. Bara det blir lite lagom tempo så att man hinner andas ibland också... Men bara man är beredd på att det blir mycket jobb så fixar man det!

Den sista dagen i frihet ska spenderas hemma tror jag. Förbereder med städning och tvätt så att man slipper greja med det nu de närmaste dagarna. Måste försöka komma i säng i hyfsad tid också så att man är någorlunda utsövd i morgon när klockan ringer. Hemska tanke! Har inte haft många tidiga morgnar denna sommar... Så att gå upp klockan 05.00 känns mycket skrämmande just nu.

Nu ska jag bege mig ut och köpa lunch... Lite lyx ska det vara sista sommarlovsdagen!

1 kommentar:

Jennie sa...

Oh hoppas att det gick bra! Jag gör min första dag imorgon, är sjuuuukt nervös, men men det ska väl gå. Ringer nog dig sen på kvällen

Puss