måndag 29 mars 2010

Påsklov

Idag njuter jag av första dagen på mitt påsklov. Det är grått och regnigt ute så dagen spenderas inomhus med tvätt, disk, läsning och vila. Det är ganska skönt att bara vara lite... Jag har en del rättning som ska klaras av under veckan, men det känns just nu som att jag kommer skjuta detta på framtiden. I veckan kommer Sophie hem från sin Asienresa och det ska bli kul! Jag kommer dock hålla ett avstånd på någon meter, eftersom man lär se ut som ett lik bredvid henne. På torsdag-fredag ska vi till Österlen med E & C och i helgen blir det utgång. Med dessa planer tror jag att det blir ett bra lov! Sedan är det 10 veckors hårt slit innan terminen är slut. Oj oj oj vad mycket man ska hinna med innan det är dags att sätta betyg och avsluta kurserna. Och sedan har jag överlevt mitt första år som lärare. Tiden går fort när man har roligt...

1 kommentar:

Jennie sa...

Ja visst gör den! Ha ett lungt och härligt påsklov det är du värd!!!