lördag 20 mars 2010

Crazy Heart

Efter att ha sett filmen Crazy Heart har jag nu en allvarlig hang-up på titelspåret The Weary Kind, skriven av Ryan Bingham. Den framförs i filmen av Jeff Bridges, en man som visar upp sina musikaliska talanger i sin roll som Bad Blake. Bäst gör sig låten dock med Binghams röst. Hur killen bara kan vara 29 år och ändå besitta en gammal sleten whiskey-röst är helt galet. Om ni inte har sett filmen - gör det! Om ni inte har hört låten - gör det! Det är det bästa mina öron hört på länge, även om jag börjar känna mig som en weary kind of person efter att hört den sorgliga låten lite för många gånger. Gåshud... Jag kommer nog återfödas med cowboy-hatt, boots och lasso.

1 kommentar:

Jennie sa...

Hmmm Mia the cowgirl :-) Nu e allt löst inför helgen. Vi tänkte åka härifrån när Julia vaknar typ efter frukost...e väl hos er runt lunch då antar jag. Vet du om vi kunde låna sängen? kram