lördag 19 december 2009

Fröken tar jullov


Då var min första termin som lärare avklarad. Det har varit galet, förvirrat, stressat, kul, mycket, roligt, planering, ingen tid till planering, svettigt, mycket lärorikt, intressant... Som en present till mig själv att jag överlevt ett halvt läsår som fröken så tar jag nu jullov. Jag fick spontankramar av mina ettor i korridoren idag innan de gick hem på jullov. Det värmer frökens hjärta... Jag har lärt mig otroligt mycket denna terminen och har, trots att det varit otroligt mycket att göra emellanåt, förstått att det är lärare jag ska vara. Kicken man får av att inse att eleverna lärt sig något, det är svårslaget. Men nu mina vänner går jag på välbehövligt lov. Underbart! Jag har det bästa jobbet...

4 kommentarer:

Jennie sa...

Åh vad skönt härligt jullov på dig fina fröken Mija

Karin sa...

Ja du har verkligen världens bästa jobb! Jag har två dagar kvar..sen tar jag jullov. Hoppas vi ses i Ljungby i jul. Kram

maria sa...

du är värd ditt jullov!

anna sa...

Go fröken! Ha nu världens bästa jullov :)