måndag 21 december 2009

Julen är här

... för att citera en jullåt som är skriven av den gamle Ljungbyräven Sölve. Helt galet att det snart är julafton. Igår var vi på en liten julklappsresa till Växjö och idag fortsätter jakten här hemma. Jag har en del kvar att köpa till så jag får ge mig ut i ruschen lite och se vad jag kan hitta för fint. Det känns lite knasigt att inte åka till jobbet nu när det är måndag igen, men jag klagar inte. Ska bli najs att bara vara hemma och fixa, koka knäck, handla, pynta, slå in paket, läsa bok mm. God jul på er allihopa!

PS. Angående Mias julmys så innehåller den bland annat: Band Aid, Werner & Werner (till Jennies ära!), Achtung X-mas med Tyskarna från Lund, Jackson 5, Feliz Navidad, Jussis O Helga natt, Whams Last Christmas - ja en härlig blandning av högt och lågt, upptempo och sakralt.

1 kommentar:

Jennie sa...

Vår juuuuulskinka har rrrrrymt, det tycker vi e grrrrrryyyyyymt