tisdag 9 augusti 2011

Imorgon är en annan dag...

Igår var Kitty tillbaka till sitt glada jag och vi hade en mysig dag med promenad och hemmamys. Idag har vi startat dagen med frukost hos tant Maria och nu sover lillan i sin vagn så att mamman hinner äta lite lunch.

Imorgon börjar mina kollegor ett nytt läsår och det börjar gå upp för mig att jag inte kommer vara där med dem. Det känns helt sjukt konstigt att jag ska vara hemma i ett år... Det känns faktiskt lite tomt att inte dra igång med planeringar, uppstart, ämnesmöten, arbetslag, skitprat med kollegor mm. Men jag njuter av att få vara hemma med mitt lilla hjärta. Vilken grej egentligen! I de flesta länder finns ju ingen föräldraledighet att tala om, utan antingen får man säga upp sig från jobbet eller lämna babyn på förskola. Här gäller det alltså att njuta! Jag tror jag kommer njuta som mest de slaskiga novembermorgnarna när vi kan ligga kvar och dra oss i den varma sängen istället för att jäkta iväg till en svinkall buss. Måste planera in ett besök på jobbet så att jag får visa upp lilla K för kollegor och elever! De har ju varit med på hela resan med den växande magen och undrar säkert vem det var som dolde sig där inne!

2 kommentarer:

Angel sa...

Ja, det känns skönt att veta vad det är, även om man inte kan göra så mycket mer än att bära och trösta!

Här börjar vi måndag nästa vecka och jag ska jobba åtta veckor innan jag tar ledigt tre veckor före BF. Blir konstigt att dra igång nya grupper som jag ska vara mentor för och sedan överge, men vad ska man göra?!


Ja, det är helt klart ett privilegium att få vara hemma och ta hand om sitt barn. Finns ju massor av aktiviteter för föräldrar och barn i stan om ni skulle få tråkigt!

Jennie sa...

Åh i November får jag med vara hemma. Jag skall ta dig på orden och starta upp en massa saker haha kraaaaaaam