måndag 14 mars 2011

Hemma på en måndag

Idag är jag inte på jobbet och det känns jättekonstigt. Har haft lite magproblem två nätter i rad (utan att vara för detaljerad) och någon gång inatt när jag yr och varm försökte somna om bestämde jag att jag inte skulle ge mig av till jobbet idag. Det är alldeles för många dagar varje år som jag släpar mig till jobbet trots huvudvärk, magont, feber, hosta eller snuva. Så nu fick jag alltså en oväntad hemmadag... Jag känner att det var rätt beslut att hålla mig hemma för jag är väldigt trött och lite varm och därmed lite ynklig... Men alltid finns det dåliga samvetet där, och den vanliga stressen att man inte hinner med det man tänkt idag på jobbet. Men nu ska jag försöka släppa det och ägna dagen åt vila (mestadels iaf). Ska förbereda ett filmprojekt för en engelskkurs som jag inte hann i helgen. Men att krypa upp i soffan och titta på en film och anteckna måste väl räknas till en ganska lugn aktivitet?! Kanske tar jag tag i rättningshögen, kanske inte...

1 kommentar:

Jennie sa...

ta INTE tag i den!!!