onsdag 9 mars 2011

Helt på kurvan!

Idag började vi dagen med ett besök hos barnmorskan. Magen var exakt på kurvan och järnvärdet hade stigit något. Det är skönt att få veta att allt är normalt. Dock ska jag hädanefter ta järntabletter varje dag istället för varannan. Det kan jag väl ställa upp på... Hjärtljudet lät också starkt och bra. Det lilla/lille grynet måste vara inne i någon tillväxtperiod nu för magen växer dag för dag känns det som. På jobbet är de helt förundrade. Det är väl för att det bara var lite put under den första halvan. Just nu känns det otänkbart att det ska fortsätta att växa i t r e månader till... Var ska det sluta? Tycker redan att jag är otymplig och osmidig men samtidigt är det himla mysigt med den lilla magen som sällskap...

I förmiddags sprudlade vårkänslorna och på väg hem från jobbet kom det - snöblandat regn och nu stora blöta flingor. VAD HÄNDE?! Jag vill ha vår nu!

Nu har jag boostat med smörgås, te och nyponsoppa med glass. Yogan börjar om en stund men innan det är dags att byta om och ge sig ut i snöovädret måste jag lägga mig en liten sväng. Den däringa dumma ryggen vill inte bli bättre...

Hej hopp!

2 kommentarer:

maria sa...

ja magen den blir "djupare" för varje gång vi ses :)

Jennie sa...

jag vill seeeeee