tisdag 22 februari 2011

En bra dag...

Som en kontrast till det förra inlägget som redogjorde för en dålig dag måste jag väl skriva lite och berätta vad jag har för mig på mitt lov. Tänk vad lite ledighet kan göra för en trött kropp och själ. Att få sova ut på morgnarna, såsa runt i mjukiskläder, gå en promenad i kylan så att kinderna blir klarröda, att fika när andan faller på, att hinna rätta lite av det som blivit liggande de senaste veckorna, att få hämta ut ett beställt bokpaket, att vila middag, att lägga sig i sängen och läsa en bok eller lösa korsord - det gör susen! Har känt mig lite ur gängorna på sistone, och speciellt efter förra veckan då utvecklingssamtalen skulle planeras och också genomföras. Men med en veckas underbart lov tror jag att jag kommer på banan igen. I morgon väntar en tur till IKEA med min mor, på fredag har jag en timmes massage inbokad och någon fm ska jag och H göra en liten marknadsundersökning på barnvagnar. Nu ska jag ta tag i den där strykhögen innan det är dags att slappa vidare...

Ungefär så här såg dagens fika/mellanmål ut: nyponsoppa med glass och små biskvier. Allt för att få i sig lite C-vitamin :)

Inga kommentarer: