tisdag 13 april 2010

Hur har de tänkt?!

Efter ca 8 månader på min arbetsplats har jag samlat på mig en hel del. Jag bygger på höjden och på bredden. Jag jobbar med pärmar, tidskriftsamlare, högar och stapling (och har till och med börjat sprida ut mig till hyllsystemet som finns till höger om mitt skrivbord). Jag tänker ibland att jag ska strukturera upp det lite mer, flytta hyllplanen så att jag får plats med fler pärmar, rensa bort papper och sådant som är inaktuellt men tiden räcker inte riktigt till. Jag får greja med det när terminen är slut. Inom en snar framtid ska min skola byggas om och vi språklärare ska byta arbetsplats. För att spara plats ska vi sitta 4-6 personer i ett litet rum och ha 70 cm arbetsyta. Hallå! Hur har de tänkt där då? Jag har väl ett skrivbord som är 1,5 meter och det räcker ju knappt till... Mina kollegor som suttit på samma plats i mer än 10 år har ett varsitt bibliotek av material, läromedel och böcker. Det ska bli intressant att se hur denna omorganisation kommer fungera :)

4 kommentarer:

anna sa...

Men seriöst, det går ju bara inte! PROTESTERA!!!

sophie sa...

vilken tur att det är fler än jag som sprider ut mig och samlar på mig... Hallå, 70 cm vad tänkte de nu??? du får säga till dem- nu är det bra!! ingen mindre skrivyta nu.

maria sa...

det blir en svår nöt å knäcka så att säga...70 cm????!!

Angel sa...

Ja ibland undrar man hur sjutton de tänker. Noll koll! Jag har ett helt litet klassrum för mig själv och två bokhyllor. Precis lagom. De flesta sitter ju dock som packade sillar och de får jobba hemifrån för att få arbetsro. Sjukt!