torsdag 29 september 2011

Höst när den är som bäst

Är precis hemkommen från en härlig promenad i solen. Jag köpte med mig en skvallertidning och en glass och vandrade ner till ån där jag satt och njöt på en bänk en stund. Hur underbart som helst! Lillan sover fortfarande i sin vagn i hallen och jag ska avnjuta en kopp kaffe i godan ro... Dagar som dessa är lovely - föräldraledighet när det är som bäst! Och förmiddagen spenderades med bebisar och deras trevliga mammor, så det här har varit bästa dagen på länge!

Det gäller verkligen att stanna upp och känna efter ibland, att njuta av hur solen värmer, hur gott glassen smakar och hur kaffet piggar upp - och inte fokusera på att natten innehöll mer vakna stunder än jag föredrar... Vi har nyligen påmints om att livet kan ta slut alltför fort så det gäller att njuta så mycket man kan och inte bara tänka framåt och längta. Livet är ju faktiskt precis här och nu!

PS. Hittar ni någon ni känner igen på denna länken?!

Inga kommentarer: