torsdag 8 september 2011

Bättre och bättre...

Efter några griniga dagar (då mamman och dottern tävlade om att vara värst) känns det nu som att vi är tillbaka... Kitty somnade på skötbordet och har sovit en stund (dock nu i sin säng!) så att jag hann inta min lunch (gröt idag igen...) och sitta vid datorn lite. Jag hörde henne vakna nyss och hon låg en stund och snackade med sin mobil. Sedan blev det tyst och hon slocknade igen. Vi ska försöka ta oss ut på en promenad nu efter lunch. Det har blivit en del innesittande eftersom Kitty varit lite ur form, först pga av sin spruta och sedan av förkylning och jag har varit febrig några dagar. Tror att lillan smittat mig! Jisses vad jobbigt det var att vara sjuk och samtidigt ta hand om en liten gnällig bebis. Henke har supermycket på jobbet denna veckan och har inte kunnat komma hem tidigare så det var bara att bita ihop (och bryta ihop bitvis) och på något sätt gick det. Igår lånade min mamma Kitty en timme och var ute och gick och jag fick lite tid för mig själv. Snacka om konstig känsla! What to do?! Började med kaffe, en maskin tvätt, lite surfning och sedan låg jag och läste. Jag har ju inte varit ifrån lillan många stunder sedan hon föddes så det kändes väldigt knasigt, men samtidigt skönt. Man behöver den där lilla lilla stunden för sig själv för att orka.

Hej hopp!

Inga kommentarer: