lördag 23 oktober 2010

Nu kan det inte längre förnekas...


... HÖSTEN ÄR HÄR! Idag vaknade jag till grått rusk och regn som slog mot fönstren. Jag hade tänkt ta mig ut och sällskapa med modern på stan men stannade inne och njöt av långfrukost med mannen i mitt liv istället. Men nu har vi trotsat vädret och faktiskt klarat av veckans storhandling. Det är alltid en skön känsla när kylskåpet är fyllt (läs: överfullt) med diverse godsaker och nyttigheter. Kvällen bjuder på en underbar höstig köttgryta med kanel och äpplen i: både min och Henkes favoritmat. Det ska bli så goooooooooott så jag längtar redan till långkoket ska dra igång. Innan dess har vi innemys och ska kanske ta tag i lite städning, om vi orkar. Om inte så är det ju en dag i morgon också...

2 kommentarer:

sophie sa...

Det låter mysigt... blev grytan god??

josefin sa...

kan man få recept på grytan bitte!